فروش رهن کامل آپارتمان در چیتگر ، اجاره آپارتمان در شهرک شهید خرازی

املاک بزرگ پارلمان غرب - منطقه 22

مقالات آموزشی

پرسش و پاسخ های متداول ملک

سوالات حقوقی ملکی

پرسش و پاسخ های متداول ملک

در این بخش به پرسش و پاسخ های متداول ملک پرداخته می شود . با ما در ادامه همراه باشید.

سرمایه گذاری در زمین بهتر است یا خانه؟

در صورتی که زمین کاربری مشخص داشته باشد؛ مسکونی ، اداری ، تجاری باشد چون لازمه ایجاد یک بنای مورد نظر می باشد ، در صورت داشتن سرمایه ، بهترین گزینه می باشد . ولی داشتن مسکن و سرپناه اصلی ترین و ضروری ترین نیز یک خانواده است . و همیشه متقاضی دارد زیرا زاد و ولد پایان ندارد .

نحوه تنظیم قرارداد اجاره یا فروش در دفتر املاک به چه صورت است ؟

افرادی که می خواهند معامله ای انجام دهند ، در ابتدا به دفاتر املاک معتبر و کارشناسی که در قراردادهای حقوقی تبحر دارد مراجعه کنند .

دفاتر معتبر به دفاتری می گویند که مدارک صنفی ، حقوقی و سوادی بالایی داشته باشند . خود متعاملین ( افرادی که قصد معامله دارند ) تشخیص بدهند و هیچ فردی نمی تواند در این زمینه به آنها کمکی بکند .

در معاملات ملکی باید به چه مسائلی توجه کرد ؟

در معاملات ملکی حتما به موارد ذیل دقت کنید :

  • احراز هویت متعاملین : بدین معنا که طرفین معامله مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشند . اینکه مهجور باشند یا وکالت داشته باشند ، نافذ نمیشه .
  • احراز مالکیت : اسناد مالکیتی که مربوط به ملک می باشد باید واقعی باشد .
  • طرفین باید بر سر مبلغ نهایی معامله به توافق برسند که به آن قبول و ایجاب می گویند .

قوانین مربوط به تنظیم قرارداد پیش خرید یا پیش فروش چیست ؟

اول اینکه طبق قانون و بخشنامه هیچ بنگاه مشاور املاکی مجوز ندارد که قرارداد پیش فروش تنظیم کند . این موضوع از طرف اتحادیه صنف مشاوران املاک ملغی شده است .

برای این قرارداد باید به محضرهای رسمی مراجعه کنند . فقط در نظر داشته باشید اعتماد به تعاونی یا شرکت سازنده یا شخص سازنده باعث می شود که خریدار به قرارداد پیش فروش اعتماد کند .

نحوه تبدیل سند سه دانگ به شش دانگ به چه صورت است ؟

در گذشته طبق ماده 148 در اداره ثبت اسناد رسمی این کار انجام می شد . ولی هم اکنون ابتدا توسط مهندس نقشه بردار یا مهندس عمران تحت پوشش سازمان نظام مهندسی کشور نقشه لیزری با تنظیم کروکی تهیه می شود.

سپس در سایت سازمان ثبت اسناد کشوری ثبت شود . از طریق کارشناسان ثبت نسبت به افراز تبدیل طی نوبتی که با پیامک برای فرد متقاضی ارسال می شود ، انجام می شود .

چطور میتونم بفهمم که آیا سند ملکی به نام من ثبت شده یا نه؟

دو راه برای این کار وجود دارد :

  1. مراجعه به دفترخانه : با داشتن کپی سند ملکی و مدارک شناسایی خودتان به دفترخانه مراجعه کرده تا استعلام سند انجام شود .
  2. استعلام آنلاین : با داشتن کدملی صاحب ملک و کدرهگیری می توانید از سایت رسمی ثبت اسناد و املاک کشور استعلام بگیرید .

در صورت نداشتن سند تک برگی، چگونه می‌توان سند ملک را استعلام گرفت؟

در صورتی که سند منگوله دار دارید ابتدا آن را به سند تک برگ تبدیل کنید . بعد از آن استعلام بگیرید.

آیا استعلام سند با پلاک ثبتی ممکن است؟

بله امکان دارد . با مراجعه به سایت شهرداری شهرتان می توانید به اطلاعاتی نظیر آدرس و موقعیت ملک ها دسترسی داشته باشید اما برای دریافتن اطلاعات بیشتری از ملک مساحت بنا ، مساحت زمین و.. به سامانه “پرداخت عوارض شهر تهران “ مراجعه کرده و کد 8 رقمی که در زیر پلاک شهرداری نوشته شده را در این سامانه وارد کنید .

آیا می‌تونم با شماره ملی همسرم بفهمم که چه ملک هایی به نامش هست؟

خیر باید خود ایشان در دفترخانه حضور داشته باشند .

کد رهگیری املاک چیست و چگونه کد رهگیری املاک بگیریم؟

در سال 87 برای داشتن اطلاع از آمار دقیق در زمینه مسکن قراردادها از دست نویس به هوشمند تغییر پیدا کرد و قرارداد دست نویس دیگر اعتباری ندارد . از این تاریخ به بعد خریداران و فروشندگان باید ملک خود را در سامانه ثبت معاملات و مستغلات کشور ثبت کنند .

برای این کار باید با در دست داشتن مدارک به مشاور املاک مراجعه کنند تا آنها بتوانند ملک فروشنده یا خریدار را ثبت کنند . این کد 13 رقمی می باشد که بعد از ثبت در سامانه مذکور به فروشنده یا خریدار پیامک می شود .

هزینه دریافت کد رهگیری املاک چقدر است ؟

هزینه دریافت کدرهگیری از مشاور املاک با توجه به نوع قرارداد ( اجاره ، فروش ، پیش فروش ، وقف ، واگذاری تعاون مسکن و… ) متفاوت است . برای اطلاع دقیق از قیمت ها تماس بگیرید.

از کدام املاک کد رهگیری بگیریم؟

برای دریافت کدرهگیری به مشاور املاکی مراجعه کنید که دارای پروانه کسب بوده و کد رهگیری را از اتحادیه گرفته باشند . بعد از دریافت کد رهگیری برای اطمینان از صحت آن از سایت ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور مربوط به اتحادیه صنف مشاوران املاک استعلام بگیرید.

قانون کد رهگیری املاک چگونه است ؟

طبق نظر اتحادیه مشاوران املاک و شورای حل اختلاف کد رهگیری در مبایعه نامه نشان دهنده درجه اعتبار معامله می باشد . برای استعلام گرفتن و اطمینان از صحت سند با وارد شدن به سامانه ثبت ، پلاک ثبتی را وارد کرده و از صحت آن مطلع شوید .

قبل از خرید با مراجعه به شهرداری منطقه مربوطه از اطلاعاتی نظیر قرار گرفتن در طرح های عمرانی مانند مترو ، بزرگراه و.. مطلع شوید .

برای مشاوره و داشتن هرگونه سوال در این خصوص می توانید با مشاوران املاک پارلمان غرب تهران تماس بگیرید . همچنین برای اطلاع از بهترین فرصت های پیش فروش و خرید ملک در منطقه 22 می توانید با شماره های۴۴۷۴۱۰۷۲-۴۴۷۴۱۸۹۳ تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیچ اینستاگرام مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر