فروش رهن کامل آپارتمان در چیتگر ، اجاره آپارتمان در شهرک شهید خرازی

املاک بزرگ پارلمان غرب - منطقه 22

مقالات آموزشی

نکات طلایی خرید آپارتمان نوساز

نکات طلایی خرید آپارتمان نوساز

خانه نوساز نه تنها به خاطر به روز بودن لوازم به کار رفته در آن و تمیزی و تازگی‌اش، بلکه به خاطر حس مالکیت فوق العاده‌ای که به خریدار می‌دهد طرفداران زیادی دارد. بهترین توصیه ای که برای خرید آپارتمان نوساز می توانیم داشته باشیم اینه که به سابقه و خوش نامی سازنده بیشتر از زرق و برق ساختمان اهمیت دهید. متاسفانه گاهی بدکیفیت ترین ساختمان ها با کمی زرق و برق مورد توجه خریداران خانه قرار می گیرند . خرید خانه‌های نوساز معمولا با چالش‌هایی همراه است؛ بعضی از خانه‌های نوساز، دارای پایانکار و یا صورت مجلس تفکیکی ثبتی نمی‌باشد از این رو خرید این قبیل واحدها علاوه بر سایر مسائل خانه نوساز با این دست از موضوعات نیز همراه است. فرض کنید قصد خرید آپارتمان در چیتگر را دارید در یکی از برج های این منطقه، شما چگونه از مشکلات حقوقی و پایان کار آن باید آگاه شوید؟ برای پاسخ سوالات خود در ادامه مطلب همراه ما باشید.

برای اطلاع از آخرین قیمت املاک و آپارتمان، و برج های منطقه 22 و خرید آپارتمان در منطقه 22 با املاک پارلمان غرب تماس حاصل نمایید. برای اطلاع از قیمت آپارتمان در منطقه چیتگر با شماره های 02144741072 تماس حاصل نمایید.

مهمترین ایراد خرید آپارتمان نوساز چیست؟

مهم‌ترین نکات مشکلات خانه‌های نوساز آماده نبودن پروانه ساخت و سند می‌باشد؛ دقت فرمایید که ممکن است بعضی خانه‌ها هنوز گواهی پایانکار خود را دریافت نکرده باشند و این امر مالکیت شما را قطعی نمی‌سازد.

پروانه ساخت و تقسیم‌ نامه از این حیث اهمیت دارد که در آن مالک هر قطعه و میزان سهام وی و پارکینگ و انباری که متعلق به آن قطعه است (قابل استخراج از صورت مجلس تفکیکی) و همچنین شماره اشتراک آب و برق و گاز و کدپستی آن قطعه مشخص می‌گردد.

چند سوال مهم قبل از خرید آپارتمان نوساز

قبل از اینکه وارد ساختمان شوید به این سئوالات هم پاسخ دهید؛ ساختمان آسانسور استاندارد با فضای مناسب دارد یا نه؟ در پارکینگ به جک اتوماتیک مجهز است یا نه؟ فضای لابی یا همان فاصله بین در ورودی تا در آسانسور و راه ‌پله‌ها استاندارد و متناسب با تعداد واحدهاست؟ میزان روشنایی پارکینگ و راه‌پله‌ها خوب است؟ از مصالح خوبی در نمای ساختمان و در اصلی استفاده شده؟ ساختمان به سیستم اطفای حریق یا اعلام آن مجهز است یا خیر؟

نکات طلایی خرید آپارتمان نوساز
نکات طلایی خرید آپارتمان نوساز

نکات حقوقی خرید خانه نوساز

1. داشتن پایان کار

داشتن گواهی پایان کار برای خانه‌های نوساز یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. چرا که برخی خانه‌های نوساز تخلفات ساختمانی دارند. همچنین شاید در یک ملک تخلفات ساختمانی به اندازه‌ای باشد که گرفتن پایان کار برای خانه با مشکل مواجه شود. از طرفی امکان دارد حکم تخریب‌ ‌ملک به دلیل داشتن تخلفات بیش از حد و رعایت نکردن قوانین، صادر شود. بنابراین همیشه به‌دنبال خرید خانه نوساز از میان فایل‌هایی باشید که گواهی پایان کار دارند.

2. قرارداد دوره تضمین

حتی پس از بررسی امکانات و شرایط سکونت در خانه نوساز، برای محکم‌کاری، قرارداد دوره تضمین را با فروشنده برقرار کنید. این قرارداد مدتی بین ۶ ماه تا یکسال است. به موجب این قرارداد، فروشنده ملزم می‌شود در صورت ایجاد هرگونه عیب و ایراد در ساختمان و تجهیزات آن، آن‌ها را برطرف کند. این شرط کمک می‌کند خریدار کمتر درگیر مشکلات مربوط به خرید خانه‌ نوساز شود.

3. توجه به سند تفکیکی ملک پیش از خرید خانه نوساز

سند تفکیکی ملک، سندی الزامی برای خانه‌های نوساز است. وجود این سند باعث می‌شود بسیاری از مشکلات حقوقی ملک برطرف شود. زمانی که روی یک زمین، ساختمانی بنا می‌شود، اسناد قبلی باطل شده و سند مالکیت تفکیکی جدیدی صادر می‌شود. این سند از سوی اداره ثبت اسناد و املاک کشور صادر می‌شود و با استفاده از گواهی پایان‌کار امکان دریافت آن وجود دارد.

پیش از خرید خانه نوساز حتماً از وجود و صحت این سند مطمئن شوید. فراموش نکنید که رعایت نکات حقوقی، برای پیشگیری از چالش‌های احتمالی آتی هستند. اصلا از بررسی‌ها نگران نباشید و هیچ ملکی را پیش از بررسی کامل خریداری نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر