فروش رهن کامل آپارتمان در چیتگر ، اجاره آپارتمان در شهرک شهید خرازی

املاک بزرگ پارلمان غرب - منطقه 22

مقالات آموزشی

مجتمع تجاری – تفریحی ایران مال بزرگترین مال در خاورمیانه

عکسهای ایران مال

می دانستید مجتمع تجاری – تفریحی ایران مال از نظر مساحت هم تراز با بزرگترین پروژه های دنیا می باشد ؟ این مجتمع حتی مساحت بیشتری از پروژه های The Trafford center انگلیس و Mall of America امریکا دارد . برای اینکه بخواهید به بزرگی مساحت این پروژه پی ببرید باید 14.7 کیلیومتر راه بروید تا کل آن را طی کنید ! برای شناخت بیشتر این پروژه با ما در این مقاله همراه باشید.

پروژه ایران مال از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

پروژه ایران مال در زمینی به مساحت یک میلیون و 700 هزار متر مربع در سال 1390 احداث گردید . این پروژه دارای بخش هایی به شرح ذیل می باشد :

  • 2 برج اداری
  • چند بخش تجاری – اداری
  • 2 هتل 5 ستاره
  • تالار پذیرایی الماس
  • چند طبقه پارکینگ عمومی و اختصاصی
  • گالری و نمایشگاه ماشین
  • فروشگاه بزرگ اغذیه و البسه
عکسهای ایران مال
عکسهای ایران مال

جاذبه ها و چشم اندازهای تفریحی ایران مال

  • باغ ایرانی ( یکی از بهترین قسمت های دیدنی ایران مال )
  • دریاچه با آبنما و رقص آب
  • پیست یخ
  • ایوان بلور
  • آمفی تئاتر
  • سالن سینما
  • فود کورت

دسترسی پروژه ایران مال

قبل از ساخت پروژه ایران مال موقعیت آن بررسی و مطالعه گردید . پس از بررسی های انجام شده این پروژه بین تهران و کرج احداث شد . در واقع از این قسمت می توان به تمام نقاط تهران و کرج دسترسی داشت . نزدیک بودن به پروژه های مسکونی ، تفریحی و تجاری از جمله دریاچه مصنوعی خلیج فارس ، پارک جنگلی چیتگر ، شهربازی هزار و یک شهر  از جمله مزایای این پروژه می باشد . همچنین این پروژه از ضلع های شمالی ، جنوبی ، شرقی و غربی دسترسی دارد .

برای اطلاع از پروژه های منطقه 22 می توانید با مشاوران املاک پارلمان غرب تهران تماس بگیرید . همچنین برای اطلاع از بهترین فرصت های پیش فروش و خرید ملک در منطقه 22 می توانید با شماره های۴۴۷۴۱۰۷۲-۴۴۷۴۱۸۹۳ تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیچ اینستاگرام مراجعه کنید.

بازار بزرگ ایران مال ، مجموعه ای چند منظوره

در ابتدا این مجتمع صرفا تجاری بود ولی برای رفاه حال مراجعین این مجتمع به مرکزی چند منظوره تبدیل شد از جمله تفریحی ، گردشگری ، فرهنگی و اقامتی از جمله کاربردهای این مجتمع می باشد.

امکانات اختصاصی پرژه ایران مال

پیست یخ

اولین پیست یخ در ایران با مساحتی بالغ بر 3150 مترمربع در پروژه ایران مال احداث می شود . این پیست در طبقه اول تجاری با 3 طبقه برای تماشاچیان ساخته می شود . از آنجائیکه این ورزش طرفداران خاص خود را دارد مکانی مناسب برای جذب علاقمندان و مربی های متخصص در این رشته ورزشی است . همچنین فضایی اداری در پشت پیست برای مدیریت و سرویس دهی به علاقمندان در نظر گرفته شده است .

هتل 5 ستاره ایران مال

پروژه ایران مال دارای 2 هتل 5 ستاره می باشد که یکی از آنها دارای 211 اتاق و دیگری 195 اتاق دارد . این هتل ها بیشتر از صد هزار مترمربع مساحت دارد و 70 متر از سطح بام بزرگ تهران ارتفاع دارد . از امکانات این هتل می توان به استخر و سالن ورزشی می باشد و ساکنین میتوانند از امکانات تالار پذیرایی و آمفی تئاتر مجموعه استفاده کنند . داشتن چشم اندازی فوق العاده و ورودی مجلل از دیگر مزایای این مجموعه می باشد .

معماری ایرانی در طراحی ایران مال

ایران مال دارای باغی به سبک ایرانی می باشد که طراحی آن از سقف آن گرفته تا فضای آن از معماری ایرانی استفاده شده است و ترکیبی از خرپاهای سه بعدی و ETFE ظاهری زیبا به آن بخشیده است . در مسیر رفتن به باغ می توان از فضاهای سبز و آب نماهای زیبا که در فروشگاههای اطراف باغ است دیدن کرد و لذت برد .

عکس-معماری-ایران-مال
عکس-معماری-ایران-مال

رستوان های ایران مال

در مسیر ورود به باغ ایرانی دو رستوان لوکس به مساحت 300 متر مربع وجود دارد  که فضای خوبی و دلنشینی را برای مراجعین فراهم کرده است .

تات مال ( نمایشگاه خودرو ) ایران مال

گالری خودرو ایران مال دارای مساحتی به 6800 متر می باشد که از طبقه اول تا بام ادامه دارد . ارتفاع این گالری 20 متر می باشد . این گالری مجهز به آسانسورهای حمل خودرو و فضایی برای پذیرایی از مراجعین می باشد .

سینما مجتمع تجاری – تفریحی ایران مال

ایران مال دارای یکی از بزرگترین سینماهای ایران می باشد . 14سالن سینما در طبقه 3 و 4 تجاری با مساحت 5200 مترمربع و ارتفاع 1360 قرار دارد  . ظرفیت این سالن ها بیشتر از 2000 نفر بوده است . دارای امکانات سینمایی IMA  ،  ULTRAAVX ،  DBAX ، ATOMS.DOLBY  REAL۳D  و سینما کودک می باشد .

سالن-کودک-ایران-مال
سالن-کودک-ایران-مال

فودکورت ایران مال

به مجموعه ای از رستوران ها و کافه ها که دارای غذاهای حاضری است را فودکورت می گویند که در فضای فرودگاهها ، مراکز خرید و ساختمان های تجاری بزرگ ایجاد می شود . در ایران مال فودکورتی به مساحت 85 متر مربع در طبقه اول و دیگری با مساحت 2000 مترمربع در طبقه سوم قرار دارد .

آمفی تئاتر ایران مال

سالنی به مساحت 1500 متر مربع با ارتفاع 22 متر با ظرفیت بیشتر از هزار نفر جهت آمفی تئاتر در ایران مال احداث گردید .

دریاچه ایران مال

یکی از زیباترین چشم اندازها و جاذیه های ایران مال ، دریاچه ای است که مساحتی حدود 12 هزار متر مربع دارد . داشتن فواره هایی با ارتفاع 15 متر به همراه موسیقی فضای آرام بخشی برای مراجعین ایجاد می کند . فواره ها به صورت چرخنده ، خورشیدی با دو پرده آب  می باشد که از led های بسیاری با رنگهای قرمز ، آبی ، سفید ، زرد را ایجاد می کند .

تالارپذیرایی ایران مال

ایران مال دارای تالار پذیرایی به مساحت 1500متر مربع می باشد و دارای ظرفیتی بیش از 700نفر را دارد . این تالار در طبقه چهارم مجموعه قرار دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر