فروش رهن کامل آپارتمان در چیتگر ، اجاره آپارتمان در شهرک شهید خرازی

املاک بزرگ پارلمان غرب - منطقه 22

مقالات آموزشی

نکات مهم هنگام بازدید از خانه اجاره‌ ای

نکات مهم هنگام بازدید از خانه اجاره‌ ای

نکات مهم هنگام بازدید از خانه اجاره‌ ای 

بازدید از خانه یکی از ضروری ترین مراحل در خرید یا اجاره خانه به شمار می رود و زمانی که برای خرید و اجاره خانه اقدام می‌ کنیم، موارد مختلفی در انتخاب ما دخالت دارد که خیلی از آنها به آسانی قابل مشاهده نیستند. ولی بسیاری از آن ها به راحتی انجام می شوند. بنابراین می توان به این صورت گفت که در زمان بازدید کوتاه نمی توان علاوه بر خانه، محله و همسایه های آن را نیز در نظر گرفت. همچنین نکاتی که هنگام بازدید از خانه باید در نظر بگیرید شامل سیستم گرمایش، سرمایش، دسترسی خانه، فضاهای عمومی و مسائل دیگر است که ممکن است در نگاه اول به نظر نرسد. لذا بررسی تمام این موارد می‌ تواند یکی از دغدغه های بزرگی باشد که خیلی از افراد آن را نادیده می‌ گیرند. مخصوصا اگر تجربه کافی در این مورد نداشته باشند. در ادامه این مطلب از املاک چیتگر همراه ما باشید:

برای اطلاع از آخرین قیمت املاک و آپارتمان، و برج های منطقه 22 و خرید آپارتمان در منطقه 22 با املاک پارلمان غرب تماس حاصل نمایید. برای اطلاع از قیمت آپارتمان در منطقه چیتگر با شماره های 02144741072 تماس حاصل نمایید.

چه زمانی از خانه بازدید کنیم؟

زمانی که قصد بازدید از خانه اجاره ای را دارید بهتر است که قبل از آن با صاحب ملک هماهنگی لازم را انجام دهید. به خصوص اگر مستاجر دیگری در خانه زندگی می کند باید از قبل آن را اطلاع دهید. زمان لازم برای این کار بهتر است که یک بار در روز و یک بار در شب باشد و تمام جوانب آن را سنجیده بررسی کنید.

از دیگر نکات مهم هنگام بازدید ملک این است که در نظر داشته باشید تنها با آن خانه سروکار ندارید، بلکه محله و افرادی که در آنجا زندگی می‌ کنند نیز در انتخاب ما موثر خواهند بود. بنابراین اگر در اجاره خود مصمم هستید بهتر است که در ساعت های مختلف روز و شب به آن جا سر بزنید و تمام فضای آنجا را بررسی کنید.

نکات مهم هنگام بازدید از خانه اجاره‌ ای
نکات مهم هنگام بازدید از خانه اجاره‌ ای

در هنگام بازدید از خانه چه مواردی به همراه داشته باشیم؟

قبل از اینکه برای بازدید خانه اقدام کنید باید آمادگی کامل را داشته و تمام نکات آن را بسنجید و برای این کار باید از مواردی که کمکتان می کند استفاده کنید این موارد شامل:

متر یا ابزار اندازه‌ گیری: برای اندازه گرفتن ابعاد محیط باید از متر و خط کش استفاده کنید؛ البته در حال حاضر استفاده از اپلیکیشن هایی که قابلیت اندازه گیری دارند بهترین روش است و کار شما را بسیار راحت تر می کند.

دوربین یا موبایل دوربین‌ دار: بهتر است از محیط های مختلف فیلم برداری یا عکاسی کنید که بعدا در فرصت مناسب آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهید. البته فراموش نشود که اجازه مستاجر کنونی یا صاحب ملک ضروری است.

استفاده از کاغذ و خودکار برای یادداشت‌ برداری: ممکن است بعضی از سوالاتی که قصد دارید از مشاور املاک بپرسید را فراموش کنید. بنابراین برای راحتی کار خود بهتر است نکات مهم را در یک کاغذ بنویسید و یک چک لیست فراهم کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

هنگام بازدید از خانه چه کسی همراهمان باشد؟

به عنوان مستاجر بهتر است هنگام بازدید از خانه، تنها نباشید. هنگامی که برای بازدید خانه‌ مورد نظرتان مراجعه می‌‌کنید، به احتمال زیاد تمام معیارها و ارزش‌های خود را بررسی می‌کنید. فردی که برای بازدید از خانه همراهتان می‌آید، باید باتجربه باشد تا شما را به درستی راهنمایی کند.

معمولا افراد باتجربه به نکات بیشتری توجه می‌کنند و می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. همچنین باید تمام افرادی که قرار است در آن خانه جدید زندگی کنند، حداقل یک بار از آن خانه دیدن کنند. بررسی و توجه به این نکات، دیدی همه جانبه به شما می‌دهد و به طبع باعث می‌شود انتخاب بهتری داشته باشید.

نکات مهم هنگام بازدید از خانه اجاره‌ ای
نکات مهم هنگام بازدید از خانه اجاره‌ ای

دقت هوشمندانه به محله

یکی از مهم‌ترین قواعد اجاره خانه هنگام بازدید از ساختمان، این است که باید ببینید خانه مورد نظر در چه محله یا کوچه‌ای قرار دارد. حتما به کوچه‌ای که ساختمان در آن قرار گرفته دقت کافی داشته باشید. بعضی کوچه‌‌ها باریک هستند و رفت‌وآمد در آن سخت است. به خصوص زمان اسباب‌کشی که این موضوع به وضوح نمایش داده می‌شود. یا اینکه ممکن است برخی محله‌ها بسیار شلوغ و پر رفت‌وآمد باشد و صدای عبور و مرور وسایل حمل‌ونقل آزاردهنده شود.

 همسایه‌ها را بشناسید

همسایه خوب نقش پررنگی در آسایش و آرامش شما می‌تواند داشته باشد. حتی می‌توان گفت همسایه خوب یکی از مهم‌ترین قواعد اجاره خانه است. حتما هنگام بازدید از خانه مورد نظر در مورد همسایه‌ها تحقیق کرده و به امنیت ساختمان نیز دقت داشته باشید. برای مثال از خود همسایه‌ها در مورد امنیت ساختمان و محله‌، پرس‌وجو کنید. همچنین بهتر است از همسایگان یا مستاجران دیگر در مورد اخلاق و رفتار صاحب خانه جویا شوید. از دیگر نکات ریز هنگام بازدید از ساختمان، سالم بودن لامپ‌های راهرو است. همه این موارد باعث می‌شود انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر