فروش رهن کامل آپارتمان در چیتگر ، اجاره آپارتمان در شهرک شهید خرازی

املاک بزرگ پارلمان غرب - منطقه 22

مقالات آموزشی

جاذبه های گردشرگی و تفریحی منطقه 22 تهران

جاذبه های گردشرگی و تفریحی منطقه 22 تهران

یکی از دلایل افزایش معاملات خرید و فروش در منطقه 22 و دریاچه چیتگر در سالهای اخیر علاوه بر دارا بودن فرصت های زیاد برای ساخت و ساز، آب و هوای سالمتری نسبت به سایر مناطق تهران دارد.دلیل این امر محصور بودن این منطقه در پارک جنگلی چیتگر و کوه و دریاچه مصنوعی خلیج فارس است .

در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل درباره جاذبه های گردشرگی و تفریحی منطقه 22 تهران چیتگر بپردازیم.

جاذبه های گردشکری منطقه 22 تهران

  1. دریاچه چتگر ( دریاچه خلیج فارس )

با هدف بهبود هوای آلوده تهران شهرداری اقدام به احداث دریاچه مصنوعی چیتگر کرد . این دریاچه در سال 1392 به مساحت 130 هکتار در منطقه 22 ایجاد شد . آب این دریاچه از رود کن و بارش های فصلی تامین می شود . همچنین پارکینگ اختصاصی برای رفاه حال مراجعین درنظر گرفته شده است .

این محدوده در انتهای همت غرب ، بزرگراه شهید خرازی قرار دارد . در دریاچه فضاهایی برای رفاه و تفریح مراجعین ایجاد شده است .

مکان های دیدنی و تفریحی دریاچه چیتگر

  • مجموعه تفریحی بام لند 

این مجموعه در دو طبقه وسیع ویلایی در اطراف دریاچه ساخته شده است که دارای انواع رستوران و کافه با چشم انداز دریاچه می باشد. همچنین مراکز خرید نیز در این مجموعه ایجاد شده است .

عکس-دریاچه-چیتگر
عکس-دریاچه-چیتگر
  • شهربازی

از امکانات تفریحی دریاچه می توان به دو شهر بازی اشاره کرد . یکی از شهربازی ها در شمال و دیگر در ضلع غربی دریاچه وجود دارد . شهربازی شمالی دارای بازی های متنوع هیجانی از جمله پرش در آسمان ، سینما پرواز ، سرسره خروشان و.. می باشد .

شهربازی غربی دارای بازی هایی از جمله سافاری ، ماشین کوبنده ، سورتمه و شهر بازی کودکان می باشد . شهر بازی شمالی هیجان بیشتری نسبت به شهربازی غربی دارد.

  • جزایر حیات وحش ، اسکله قایقرانی و پارک آبی از دیگر امکانات تفریحی دریاچه محسوب می شود .
  1. پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر به عنوان ریه تنفسی تهران محسوب می شود . این پارک با داشتن 950 هکتار یکی از بزرگترین پارک های تهران در سطح تهران می باشد . 734 هکتار از این جنگل از درختانی از اقاقیا ، کاج الداریکا، بلوط، زبان گنجشک، سرو نقره ای، افرای زینتی، سرو خمره ای، ارغوان، پلت، ایلان و داغداغان و درختان نارون پوشیده شده است .

عکس-پارک-جنگلی-چیتگر-
عکس-پارک-جنگلی-چیتگر-

برخی از امکانات این جنگل :

  • دارای امکانات ورزشی از جمله پیست دوچرخه سواری برای خانم و آقایان به صورت مجزا ، پیست استقامت ( به طول 8 کیلومتر ) ، پیست سوارکاری می باشد .
  • داشتن رستوران ها ، زمین بازی کودکان و آلاچیق هایی با چشم انداز دریاچه از جمله امکانات این جنگل می باشد.
  • آب و هوای مناسب : به دلیل نزدیک بودن به دریاچه چیتگر و درختان بلند دارای آب و هوای مناسب می باشد.
  • بوستان مخصوص بانوان به نام ریحانه در ضلع شرقی پارک جنگلی ایجاد شده است.

مسیر ورودی به پارک جنگلی چیتگر از انتهای اتوبان حکیم ، بزرگراه همدانی ، خروجی ایران خودرو ، بلوار تهرانی ، آزادراه تهران – کرج ، ورودی پارک جنگلی چیتگر می باشد .

برای اطلاع از پروژه های منطقه 22 می توانید با مشاوران املاک پارلمان غرب تهران تماس بگیرید . همچنین برای اطلاع از بهترین فرصت های پیش فروش و خرید ملک در منطقه 22 می توانید با شماره های۴۴۷۴۱۰۷۲-۴۴۷۴۱۸۹۳ تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیچ اینستاگرام مراجعه کنید.

  1. آبشار تهران

در شمال غربی تهران ، یکی از بزرگترین تفرجگاهها به نام بوستان آبشار قرار دارد . آبشار این بوستان به صورت مصنوعی ساخته شده است که از سد لتیان کن تامین می شود . این بوستان روبروی دریاچه چیتگر ساخته شده که باعث ایجاد چشم انداز زیبا شده است. طراحی این بوستان به صورت آبشاری می باشد .

به صورتی که در هر طبقه ، برکه ، آلاچیق و فضای سبز متفاوت ایجاد شده است . از امکانات این بوستان می توان به باغ گیاهی دارویی ، زمین بازی کودکان ، باغ گل ، سالن آمفی تئاتر ، برکه های سنگی ، مسیر کالسکه سواری و دوچرخ سواری ، مسیر کوه پیمایی و پیاده روی ، آلاچیق و پارکینگ می باشد .

برای ورود به این تفرجگاه از انتهای همت ، وارد ورودی بزرگراه شهید خرازی شده و داخل خروجی آبشار تهران شوید.

عکس-آبشار-تهران
عکس-آبشار-تهران
  1. باغ گیاه شناسی

در شمال غربی تهران فضایی تحت نظر موسسه تحقیقات جنگل و مراتع کشور به مساحت 145 هکتار به نام باغ گیاه شناسی ملی احداث شده است . برای این باغ چشم اندازهای رشته کوه البرز ، زاگرس ، هیمالیا شبیه سازی شده است . همچنین به دلیل وجود گونه های گیاهی متنوع ، اب و هوایی متنوع برای این باغ ایجاد کرده است .

این باغ می توانید با انواع گونه های گیاهی  مختلف دنیا آشنا شوید . وجود گلها در رنگهای متنوع زیبایی خاصی یه این باغ بخشیده است . فضایی دنج و آرام با وجود انواع گلها و رودخانه و آبشارهایی که از صخره ها سرازیر می شود دوچندان می شود. از مزایای این باغ اینست که در تمام فصول سال دیدنی است اما در فصل بهار و تابستان و اوایل پاییز دارای تنوع رنگ بیشتری است و سرسبزتر می باشد .

مسیر ورود به باغ گیاه شناسی ملی از شهرک آزادشهر می باشد . از خیابان گودرزی وارد کوچه هشتم غربی ( بلوار باغ گیاه شناسی) شده و تا انتهای آن به این باغ می رسید .

عکس-موزه-گیاهشناسی-ملی
عکس-موزه-گیاهشناسی-ملی
  1. پارک آبی ( اُپارک تهران )

در قسمت شرقی پارک جنگلی چیتگر مکان تفریحی به نام اُپارک وجود دارد . این پارک آبی مجهز ، سرپوشیده بوده و برای بزرگسالان و برای کودکان قابل استفاده می باشد . این پارک از لحاظ امکانات و ایمنی استاندارد می باشد .

عکس-پارک-آبی-اُپارک
عکس-پارک-آبی-اُپارک

این پارک آبی دارای سرسره های بسیاری از جمله سرسره ابیس ، گوگولیا ، آکوالوپ ، بومرنگ  گردالوپ، رالی شیب، سرسره تونلی، استخر موج، رودخانه خروشان و… می باشد . این پارک همچنین دارای امکاناتی از جمله جکوزی ، ماساژ ، عکاسی ، رستوران ، اتاق مراقبت از کودک ، کافی شاپ و نمازخانه می باشد . از مهترین مزایای این پارک آبی داشتن آب تصفیه شده است که به طور مرتب میکروب زدایی می شود .

مسیر ورود به اُپارک از آزادراه تهران – کرج ، خروجی شهرک گلستان ، انتهای خیابان شمیم می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر