فروش رهن کامل آپارتمان در چیتگر ، اجاره آپارتمان در شهرک شهید خرازی

املاک بزرگ پارلمان غرب - منطقه 22

مقالات آموزشی

خانه نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟

خانه نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟

خانه نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟ به طور معمول زمانی که ملک و یا خانه ای کیفیت لازم واستاندارد خود برای زندگی را از دست داده باشد، به عنوان ملک کلنگی به فروش می رسد. عمر مفید ساختمان ها بسته به کیفیت ساخت، رعایت استانداردها و مصالح استفاده شده متفاوت بوده و در ایران در مقایسه با دیگر کشور ها متوسط آن بسیار پایین است. پایین بودن عمر مفید ساختمان ها به معنای کیفیت ساخت پایین آن ها می باشد که به سبب بی کفایتی سازندگان بسیار شاهد آن هستیم. با توجه به بررسی های انجام شده عمر مفید ساختمان در ایران، 25 تا 30 سال بوده و پس از آن خانه مورد نظر تحت عنوان کلنگی خرید و فروش می شود. 

الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان برای ساختمان‌هایی که بعد از سال ۱۳۹۶ در تهران ساخته شده‌اند، تا حدودی موجب ارتقای کیفی ساخت و سازها شده و می تواند امیدوارکننده باشد. چرا که با افزایش کیفیت ساخت، عمر مفید ساختمان نیز بالاتر بوده و سال های بیشتری می توان از آن بهره برد.

برای اطلاع از آخرین قیمت املاک و آپارتمان، و برج های منطقه 22 و خرید آپارتمان در منطقه 22 با املاک پارلمان غرب تماس حاصل نمایید. برای اطلاع از قیمت آپارتمان در منطقه چیتگر با شماره های 02144741072 تماس حاصل نمایید.

خانه نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم می بایست ابتدا بودجه و هدف فرد از خرید ملک را مورد بررسی قرار داد.

1. هدف سکونت و بودجه قابل قبول

برای این دسته از افراد خانه های نوساز گزینه مناسبی خواهند بود. چرا که فرد با هدف سکونت و برای بلند مدت اقدام به خرید کرده و در کنار آن سرمایه گذاری نیز کرده است. علاوه بر این در ابتدای کار که کیفیت ملک بالا می باشد خود فرد و خانواده او از ملک و مزایای آن بهره برده اند.

2. هدف سکونت و بودجه کم

برای افرادی که جهت تامین بودجه با سختی روبرو هستند خانه های نوساز به سبب بالا بودن کیفیت و به طبع بالا بودن قیمت آن ها مناسب نمی باشد. توصیه می شود این قبیل افراد اقدام به خرید خانه هایی با 5-10 سال قدمت کرده و در صورت نیاز با اندک هزینه ای شرایط کیفی ملک را بهبود بخشیده و در آن ساکن شوند.  این گروه از آپارتمان‌ها به گفته فعالان بخش مسکن به قیمت رسیده هستند یا به عبارتی نه حباب قیمتی املاک نوساز و کلیدنخورده را دارند و نه آن‌قدر فرسوده شده‌اند که هزینه بازسازی آنها قابل‌توجه باشد.

3. هدف سرمایه گذاری

اگر با دیدی سرمایه گذاری نگاه کنیم خانه های نوساز به سبب افت قیمت آنها با گذر زمان بدترین گزینه برای سرمایه گذاری می باشند. اما در مقایسه با این دسته از املاک خانه های کلنگی در کف قیمت خود قرارداشته و لذا سرمایه گذاری بر روی خانه های کلنگی را می توان بهترین گزینه در بازار دانست.

اگر با هدف سرمایه گذاری وارد بازار می شوید پروژه های پیش فروش نیز می تواند گزینه ای مناسب برای افزایش سرمایه در بازار مسکن باشد.

خانه نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟
خانه نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟

چرا باید خانه ۵ سال ساخت بخریم؟

همین‌طور که در بالا نیز عنوان شد خانه ۵ سال ساخت با خانه‌های ۷ تا ۸ سال ساخت از نظر قیمت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. خانه‌های ۵ سال ساخت علاوه بر افت قیمتی زیادی که در مقایسه با خانه‌های نوساز دارند از نظر کاربری هم در شرایط مناسبی هستند و انتخاب آن هم برای سکونت و هم برای سرمایه گذاری می‌تواند انتخابی مناسب باشد. طراحی داخلی این خانه‌ها را با کمی هزینه، می‌توانید بهبود ببخشید.

چرا باید خانه‌های بالای ۱۵ سال ساخت بخریم؟

این خانه‌ها با توجه به قدمتی بالایی که دارند با افت قیمتی بسیار زیادی مواجه هستند و تنها مزیت آن‌ها هم این قیمت پایین است. همین موضوع بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت و سوی این واحد‌های آپارتمانی می‌کشاند تا با کمی تغییرات و تعمیرات و بهبود شرایط کلی آن را با قیمت‌هایی بالاتر البته پایین‌تر در مقایسه با خانه‌های نوساز و چند سال ساخت به فروش برسانند.

باید توجه داشت که اگر قصد سکونت چند ساله در این ساختمان‌ها و سپس فروش آن‌ها را دارید در واقع شما بعد از سکونت باید یک خانه ۲۰ سال ساخت را بفروشید که واقعاً هم کار بسیار دشواری خواهد بود و هم اینکه افت قیمتی شدیدی خواهد داشت. خرید این واحد‌های ساختمانی برای سرمایه گذاری گزینه بسیار بهتری هستند.

خانه نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟
خانه نوساز بخریم یا چند سال ساخت؟

بزرگترین مشکل خانه های قدیمی و چندسال ساخت

بزرگترین عیب خانه ­های قدیمی هزینه ­های تعمیر و نگهداری می­باشد. برق­کشی و لوله­ کشی ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشند. دیوارها باید رنگ­آمیزی شوند. ممکن است نیاز باشد کابینت ­های قدیمی با کابینت­ های جدید جایگزین شوند. حتی درب و پنجره­ ها نیز ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. سیستم فاضلاب، ایزوگام، چاه ارت، سیستم تهویه هوای مطبوع و آبگرم­کن ممکن است نیاز به بازبینی داشته باشند.

بروزرسانی سرویس­های بهداشتی و آشپزخانه نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. در گذشته مردم نسبت به امروز لباس و وسایل شخصی کمتری داشتند، لذا در خانه ­های قدیمی فضای کمتری به کمد اختصاص دارد. با خرید یک خانه قدیمی ممکن است مجبور شوید مبالغ قابل توجهی برای خراب کردن دیوارها هزینه کنید این در حالیست که بعضی از این دیوارها به اصطلاح دیوارهای باربر هستند و به راحتی قابل تخریب نمی­باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر