فروش رهن کامل آپارتمان در چیتگر ، اجاره آپارتمان در شهرک شهید خرازی

املاک بزرگ پارلمان غرب - منطقه 22

مقالات آموزشی

جریمه دیرکرد تخلیه خانه و دیگر نکات مهم قرارداد اجاره

جریمه دیرکرد تخلیه خانه و دیگر نکات مهم قرارداد اجاره

جریمه دیرکرد تخلیه خانه و دیگر نکات مهم قرارداد اجاره : نکاتی که باید در عقد قرارداد اجاره رعایت کنید بسیار زیاد است، جریمه دیرکرد تخلیه خانه یکی از مهمترین این موارد است که در مشاور املاک چیتگر به شدت رعایت می شود و حتی شما بایستی به جزئیات مباشرت نیز اشاره کنید.

خیلی از مستأجرین فکر میکنند که یک برگه را امضا کنند کافیست ولی اینگونه نیست. بایستی جزئیات ریز آن نیز لحاظ شود و مندرج در قرارداد شود. چرا که بعدا دچار مشکلات نشوند و از اینجا رانده و از آنجا مانده شوند.

جریمه دیرکرد تخلیه خانه در قرارداد اجاره

یکی از دعواهای مالک ساختمان و مستاجرها، همین مسئله زمان تخلیه می باشد و معمولاً جریمه درکرد تخلیه خانه باعث می شود که اگر مستأجری تخلیه نکند هزینه ای را برای جبران خسارت خود دریافت کند.

در بند شماره 14 هر قراداد اجاره خانه یا آپارتمان یا حتی ملک تجاری، در خصوص خسارت دیرکرد تخلیه این جمله نوشته شده است (تهاتر خسارت ناشی از تأخیر تخلیله (اجرت المثل) با مبلغ قرض الحسنه بلااشکال است)

در بند ۱۴ اکثر قراردادهای اجاره در مورد خسارت دیرکرد تخلیه در جمله آخر نوشته شده است: «تهاتر خسارت ناشی از تأخیر تخلیه (اجرت‌المثل) با مبلغ قرض‌الحسنه بلااشکال است.» این یعنی اگر مثلاً تعیین شده که به ازای هر روز دیرکرد در تخلیه ۵۰ هزار تومان جریمه باید بپردازید، این مبلغ را مالک می‌تواند از مبلغ رهن کم کند. و این خیلی خوب است و در اکثر موارد، میتواند کمک کند تا مشکلات حل شود.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد، دیرکرد اجاره خانه هم هست که بهتر است در قرارداد ذکر و درج شود. اگه به صورت درصد یا مبلغ روزانه باشه مستاجر رو مجابه به پرداخت تعهداتش میکند.

نکات طلایی جریمه دیرکرد تخلیه خانه و دیگر نکات مهم قرارداد اجاره:

قبل از اینکه قرارداد اجاره را بنویسید و به امضا برسانید، معایب خانه را تک به تک بررسی کنید و در قرارداد اعلام کنید که مالک باید این معایب را برطرف نماید. و در صورتیکه مالک خانه یا ملک تجاری، این کار رو انجام ندهد، اولاً در زمانیکه میخواهید تخلیه کنید، مدعی نشود و دوم اینکه برای اینکه مالک این کار رو انجام نداده است، برای شما حق فسخ ایجاد می شود.

اگه پارکینگ و انباری دارید حتماً ذکر کنید و جای آ نرا مشخص نمایید. همچنین در سه نسخه تنظیم کنید که یکی در دست مالک، یکی مستاجر و دیگری مشاور املاک باشد.

هنگام بستن قرارداد از صحت کد رهگیری آن مطمئن شوید. به دو روش اینترنتی و همچنین از طریق ارسال پیام کوتاه می‌توان کد رهگیری یک قرارداد را استعلام کرد.

 

در مورد دریافت خسارت قرار داد های ملک دو نوع فروش و اجاره

برای اجاره حتما باید جریمه روزانه تعین شود و برای موارد دیگر خسارت حتما یک دوار در قرار داد تعین شود معمولا مشاور املاک داری تجربه و دانش و یا یک وکیل و… می تواند در مواقع مشکل هم از نظر قانونی سریعت مشکل را حل کند و هم با قاطعیت بیشتر و دوستانه

برای قولنامه فروش دو ۳ نوع خسارت در نظر بگیرید

۱ -خسارت روزانه در صورت عدم تحویل ملک و یا مبلغ ثمن و …
۲- خسارت کلی در صورت فسخ به علت غیر منتظر و یا … مثلا در املاک کوچک ۱۰ درصد به بالا و در قرار داد های فروش سنگین مثل هتل تا ۳۰ و یا ۴۰ درصد مبلغ
۳- خسارت های احتمالی وپیشگیری از کلاهبرداری و با قاطعیت و بسیار موثر در تمامی قرار داد های فروش همیشه دو مشکل وجود دارد یا ملک و سند تحویل نمیشود به خریدار به هر دلیلی و یا پول ثمن معامله به فروشنده پرداخت نمیشود و یا چک نقد نمیشود و..

حالا ابتدا در قرار داد یک فرد داری دانش تجربی و تخصص مثلا مشاور املاک (املاک چیتگر پارلمان غرب 22 تهران ) و یا وکیل و.. داور قرار بدهید نکته دوم هم اضافه کرده دو بنده به قرار داد است یکی در صورت عدم تحویل ملک و یا سند ملک تا تاریخ فلان فروشنده اقای متعهد است روزانه مبلغ فلان رو به جریمه پرداخت کند و درصوتی که خریدار منصرف شود می تواند و حق دارد قرار داد قولنامه رو یک طرف فسخ کندفقط ثمن معامله و جریمه دریافت کند( چرا چون در بعضی موارد مثلا ملک انحثار وراثتی و.. انقدر مشکل وجود دارد و زمان بر است که خریدار حاظر است پول با خسارت دریافت کند و از دریافت و انتظار برای ملک منصرف شود)

نکته دوم در مورد عدم پرداخت به موقع پول وچک است در صورتی که خریدار مبلغ ثمن معامله چه کلی و چی حتی مبلغ جزئی ان را تا تاریخ فلان پرداخت نکند فروشنده حق دارد قرار داد رو یک طرف فسخ و ملک خود را دریافت کند به همره مبلغ تعین شده خسارت که خریدار آقای فلانی متعهد است ان را پرداخت کند و خریدار نیز متعهد است تا زمان پرداخت کامل پول و ثمن معامله حق انتقال کلی و جزئی ملک رو به غیر ندارد (یعنی فروش و اجاره رو ندارد )

نکته اخر تمام مبلغ ثمن معامله فقط طی رسید بانکی و چک و رسید دستی به نام مالک قابل اثنبات و مورد قبول در تمام مراجعه است و پرداخت پول به صورت شفاهی( مثلا دوتا شاهد قلابی و دروغگو ) و دستی و بدون رسید قابل قبول نیست

( نکته در بعضی از موارد مشاورین املاک قرار داد دستی تنظیم کرده و این قرار داد امضاء و اثر انگشت طرفین قرار داد را ثبت می کند و بعد بر اساس وظیفه اصلی قولنامه را سیستمی و کد رهگیری دریافت می کند حالا قولنامه سیستمی امضاء ندارد ولی معمولا مشاور املاک این قرار داد رو با قرار داد دستی که امضاء دارد پیوست می کند )

 

معمولا در قرار داد های قولنامه رو باید سیستمی ثبت کرد نه دستی ولی قولنامه دست نویس با رعایت نکات زیر می تواند در مراجع قانونی قابل قبول باشد و عدام رعایت این نکات برای طرفیم قرار داد و مشاور املاک باعث مشکلات زیادی میشود

۱- در هنگام تنظیم قولنامه از یک خودکار بایک رنگ استفاده شود و دست خط ها هم یکی باشد و تایم نوشتن قرار دادو امضا طرفین بیشتر از یک هفته نباشد تا احتمال ادعای دستکاری قولنامه وجود نداشته باشد(( نکته مهم هیچ وقت در متن قولنامه که قبلا نگارش شده است متن اضافه نکنید مثلا قرار اجاره خانه که دوباره می خواهد تمدید کند رو هم دوبار در یک برگه اجاره نامه جدید تنظیم کنید و در قرار داد قبلی دست نبورید که فردا محکوم نشوید))

۲- تمام تاریخ مثل تاریج نوشتن تاریخ توافق و تاریخ تحویل ملک حتما در همان روز قولنامه نوشته شود

۳- مشخصات طرفین حتما دقیق نوشته شود و مهم که ادرس طرفینو شماره تماس هم دقیق باشد تا در صورت بروز مشکا ابلاغیه به ادرس دقیق ارسال شدو طرف مقاب نتولند رای قیابی دریافت کند

۳- ادرس دقیق ملک و مشخصات دقیق در قولنامه بنویسید مثلا ( در بسیاری از املاک مشاهد میشود که فرق بین اعیان و عرصه در متن نگارش قولنامه راعایت نمی شود مثل خانه ویلای با ۱۲۵ متر زمین و ۹۰ متر ساختمان را باید به این صورت در قرار داد نگارش کرد ۹۰متر اعیان در بخش متن مربوطه اعیان و۱۲۵ متر عرصه زمین در بخش متن مربوطه ولی بسیاری از قولنامه در هر دوی این بخش متن های متراژ کل زمین رو مینویسند))

۴- نگارش مبلغ ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت کل ملک به عنوان وجه التزام و یا پشیمانی ملک +وجه التزام روز شما در صورتی که به مشکل خوردید و روند قضایی طی شده هزینه اتلاف وقت و کاهش ارزش سرمایه( مثلا ۸ ماه روند قضایی طول کشید) +حق کمیسیون در صورت پشیمانی هر طرف قرار داد تا اتمام کامل پرداخت ها و تحویل ملک و تنظیم سند و…( معمولا بعد فسخ قرار داد نصف کمسیون حق املاک است که این با راعایت این نکته)

۵- نحوه امضاء و اثر انگست حتما از دو طرف قرار داد و درصورتی بی سواد یا معلولیت دارد و یا کوهلت سن دارد و… حتما با ذکر توضیحات و الزام حضور شاهد درجه یک قرار داد تنظیم کنید

۶- تمام قولنامه چه باک درهگیری و چه دستی از نظر قانون مداراک عادی هستند و برای معتبر شده و اسباط به عنوان عدله محکه پسند و حقانیت باید دو شاهد این متن قرار داد ها را امضا کنند البته همیشه سعی کنید کد ملی شاهدید و یا نام و نام خانوادگی در متن قرار داد بنویسند شاهدین

۷- بعد نوبت امضاء مشاور املاک است چرا که امضاء مشاور املاک از مهر او معتبر است و بعد مهر( حتما مهر و امضا در حضور شما باشد تا مسئولیت کامل قرار داد شما حال شود در بسیاری از گلاهبرداری قولنامه مذکور بدون مهر و امضاء و نشانی هستند )

۸- حتما در تمام قرار داد ها کپی مدارک و اسناد مالکیت ملک و مداراک هویتی طرفین و مدارک مالی رو به رویت و تایید و تصدیق طرفین قرار داد برسونید و درصورت لازم از مشاوره کارشناسان حقوقی و کارشناسان فنی در قرار داد های مبالغ بالا ۱ میلیارد استفاده کنید

۹- بعد که قولنامه کامل کردید حتما در زمان تحویل به طرفین بابت قولنامه از طرفین رسید قولنامه دریافت کنید

۱۰- البته همیشه بهترین کار مراجع به مشاورین املاک با علم و تجربه و تخصصی کافی است

 

پیش فروش ملک در منطقه 22 تهران

رهن و اجاره خانه و آپارتمان در منطقه 22 تهران

خرید و فروش ملک و آپارتمان و خانه در منطقه 22 تهران

 

*****متاسفانه عدم آگهی مردم در مورد نحوه تنظیم قرار داد معاملات ملک باعث بروز چنین مشکلاتی می شود

رعایت نکات مهم در هنگام خرید و فروش ،اجاره که بایستی رعایت کنید که در املاک چیتگر مشاورین املاک پارلمان غرب 22 تهران کاملاً رعایت می شود.

۱- مراجعه به واحد های داری جواز کسب (از وزارت صنعت و معدن و تجارت) داری عضویت در (اتحادیه املاک تهران)
۲- احزار هویت طرف مقابل و احزار مدارک مالکیت و مطابقت آن با ملک و فرد توسط خریدار و فروشند و مشاور املاک
۳- ثبت تمام قرار داد ها (قولنامه و اجارنامه و…) به صورت کد رهگیری و پرینتی (در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور)( براساس ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کشور)
۴- در هر پرداخت وجه (پول،چک و…) فقط درصورت دریافت رسید و( صورت جلسه از طرف مقابل به امضاء دو نفر شاهد حتما به حساب خود طرف حساب شما واریز شود)
۵- تعیین تاریخ دقیق تحویل ملک و تاریخ تنظیم سند در محضر( قرار دادن وجه التزام روزانه در صورت عدم اجرای تعهد از هر طرف)
سعی کنید این نکات بنویسید ودر تمام معاملات یک بار این نکات را چک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر