فروش رهن کامل آپارتمان در چیتگر ، اجاره آپارتمان در شهرک شهید خرازی

املاک بزرگ پارلمان غرب - منطقه 22

مقالات آموزشی

مواردی که باید درباره پیش فروش آپارتمان بدانید !

پیش-فروش آپارتمان

 

خانه دار شدن یکی از معضلات کشور ما بخصوص در بین جوانان می باشد . با وجود افزایش قیمت و تورم می توان خانه دار شد ؟ پیش خرید واحد مسکونی یکی از راههای خانه دار شدن است . این سوال پیش می آید که چطور خانه ای که هنوز ساخته نشده و نمی توان آن را رویت کرد چگونه می توان آن را خرید ؟ ما در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به این موضوع بپردازیم.

چگونه برای پیش خرید آپارتمان اعتماد کنیم ؟

از آنجائیکه در دهه های اخیر پیش فروش واحدهای مسکونی افزایش پیدا کرده است ، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار ایجاد شده که منجر به ایجاد پرونده های حقوقی در مراکز قضایی شده است . به همین منظور قبل از اقدام به پیش خرید حتما از قوانین آن اطلاع کسب کنید .

قوانین پیش فروش آپارتمان

با توجه به اختلافاتی که در این زمینه ایجاد شد در سال 98 قانون پیش فروش در 25 ماده و 4 تبصره تصویب شد . در این قانون ذکر شده است که فروشنده واحد مورد نظر را در زمین مشخص شده با مشخصات های مشخص به صورت واحد مسکونی انجام دهد و پس از تکمیل و اتمام آپارتمان آن را به خریدار تحویل دهد .

پیش-فروش-منطقه-22
پیش-فروش-منطقه-22

مراحل پیش فروش آپارتمان

برای پیش فروش آپارتمان فروشنده و خریدار باید مراحلی به شرح ذیل را طی کنند:

  1. در ابتدا برای دریافت پروانه ساختمان از شهرداری اقدام می کند و برای هر واحد مسکونی شناسنامه فنی مستقل تهیه کند . در این شناسنامه مشخصات به همراه جزئیات در آن درج شده است .
  2. بعد از آماده کردن این مدارک واحد ها را برای تبلیغات و آگهی آماده کند. برای درج آگهی در جراید و سایت های خبری فروشنده باید مجوز رسمی دریافت کند .
  3. خریدار بر طبق قانون پیش فروش آپارتمان باید مراحل خود را در دفتر ثبت اسناد رسمی انجام دهد و صرفا عقد قرارداد در مشاور املاک کافی نیست . در صورتی که فروشنده یا سرمایه گذار مراحل را بدون ثبت یا دریافت مجوز رسمی انجام دهند ، محکوم به 91 روز یا یک سال حبس می شوند یا 2 یا 4 برابر مبلغ دریافتی بابت پیش فروش جریمه باید پرداخت کنند .

لزوم بررسی مشخصات ملک و مالک

مشخصات مالک

از آنجائیکه مالک ممکن است ملک را همزمان به چند نفر بدون ثبت در دفتر اسناد رسمی پیش فروش کند ، بررسی صحت مدارک فروشنده در قانون بسیار مهم است . به همین دلیل در اسناد باید مشخصات طرفین فروشنده و خریدار ثبت شود .

مشخصات ملک

از آنجائیکه ملک هنوز ساخته نشده یا به طور کامل ساخته نشده باید مشخصات ملک ( آنطور که برای خریدار شرح داده شده تا تصمیم به پیش خرید کند ) با جزئیات کامل در سند قید شود . این مشخصات شامل موارد ذیل است :

  • موقعیت مکانی زمین
  • تعداد طبقات و واحدها
  • مورد معامله در کدام طبقه و واحد قرار دارد .
  • مورد معامله چه متراژی دارد و چند اتاق دارد .
  • کاربری واحد ( مسکونی ، اداری ، تجاری )
  • پارکینگ
  • انباری
  • سیستم گرمایش و سرمایش چگونه است .
  • ظاهر و نمای ساختمان
  • نوع مصالحی که در ساخت به کار می رود .
  • مشخصات دکور داخلی ساختمان مانند کابینت به همراه جزئیات آن
  • زمان مشخص تحویل واحد

برای اطلاع ازشرایط پیش فروش آپارتمان منطقه 22 می توانید با مشاوران املاک پارلمان غرب تهران تماس بگیرید . همچنین برای اطلاع از بهترین فرصت های پیش فروش و خرید ملک در منطقه 22 می توانید با شماره های۴۴۷۴۱۰۷۲-۴۴۷۴۱۸۹۳ تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیچ اینستاگرام مراجعه کنید.

 

شرایط پیش پرداخت پیش فروش آپارتمان

از آنجائیکه ساخت واحد آپارتمان در مدت زمان چند ماهه یا چند ساله در چندین مرحله انجام می شود ، بنابراین پراخت از طرف خریدار به صورت اعتباری و قسطی صورت می گیرد . به همین دلیل در زمان ثبت ملک باید میزان مبلغ چرداختی و زمان آن به صورت دقیق مشخص شود . نحوه پرداخت ( نقد / چک ) نیز بر اساس توافق طرفین ثبت می شود. خریدار باید 10% از مبلغ کل قرارداد را به فروشنده در هنگام ثبت سند پرداخت کند . مبالغ باید به همراه پیشرفت پرژه در تاریخ های مشخص توسط خریدار به فروشنده پرداخت شود .

طبق قانون اگر خریدار مبالغ اقساط خود را در موعد های مقرر پرداخت کند اما پیشرفتی در پروژه مشاهده نشود یا میزان پیشرفت کار قید نشود ، خریدار می تواند دیرتر از موعد پرداختی مشخص ، مبالغ را پرداخت کند . همچنین در صورتی که پیشرفتی در پروژه باشد اما خریدار در زمان های مقرر اقساط خود را پرداخت نکند مالک می تواند قرارداد را فسخ کند .

تحویل آپارتمان چه زمانی است ؟

یکی از بزرگترین دغدغه های خریداران در هنگام پیش خرید آپارتمان زمان تحویل واحد است . این موضوع در هنگام ثبت ملک باید به صورت دقیق مشخص شود . در صورتی که فروشنده یا سرمایه گذار نتواند در موعد مقرر آپارتمان را تحویل دهد ، باید به خریدارخسارت پرداخت کند یا با او به توافق برسد .

نتیجه :

امروزه می توانید با پیش فروش و خرید امتیاز صاحب خانه شوید . توجه داشته باشید که از قوانین آن اطلاع کامل داشته باشید . منطقه 22 تهران فرصت های زیادی برای پیش فروش دارد . برای اطلاع از این موارد روی ادامه مطلب کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر